Pia Michaela Engstrand

jag har inte berättat om mig själv, en kort själv biografi.
mina flytter. (stavning)
som nyfödd

föddes den 7 november 1994 på ett sjukhus i stockholm. danderyd. där bodde jag ett tag i ett snobb område som heter täby, fortvägen 50 i gribbyund. sedan flyttade vi därifrån och jag flyttade såklart med mina päron tillbaka till sundsvall, närmare bestämt haparandavägen 207 i granloholm. där bodde vi inte heller så länge tills vi flyttade vidare till bosvedjan till en lägenhet på bågevägen 95d där jag har växt upp ungefär hela livet. eller tills trean iaf. då flyttade vi till ett radhus, där bor jag nu och där har jag bott sedan dess. vi har inga planer på att flytta men till sthlm skulle jag vilja flytta till igen, aa ett år iaf...
1997


2001:

Jag var väl som dom flesta i den åldern. liten och irreterande men samtidigt så oemotståndligt söt. speciellt jag som hade underbett och stora dumbo öron:) så söt verkligen. jag gick första året i skolan och fick världens argaste lärare på en gång. som jag såklart inte tyckte om. men jag ville inte visa att jag hade problem med henne första året eftersom jag var rädd för henne, hon var ju mycket äldre och starkare. hon kanske skulle slå mig. vilka hemska lärarfantasier jag hade då.

2002:

japp där är jag, stort huvud och smal som en pinne. hade en riktig modellkropp då. det var i tvåan problemen med mig och min lärare började, jag sa ifrån. hon vart arg. jag vart utsparkad från klassrummet, jag rymde till pappas jobb. jaa ungefär så var det i tvåan, jag skolkade helt enkelt ganska ofta.

2003:

då hade jag fått en ny lärare. anna, visade sig vara världens bästa och roligaste, och på lektionerna fick vi lyssna på kent, jag vet ni borde anteckna. min tidigare lärare hade varit tvungen att sluta eftersom hennes man vart förlamad, tragiskt. men samtidigt underbart skönt.

2004:
hittar ingen bild. men det är såna här tillfällen man önskar att man verkligen trodde att det fanns hopp. jag vart mobbad. jag bytte klass. gick där i ett år sedan bytte jag skola. 2004 var inget bra år, inte så mycket hände. mer än att jag sprang hem och grinade varenda dag efter skolan.

2005:
mitt första år i den nya klassen, det var helt okej och alla var välkomnande. jag trivdes bra där och jag längtade inte tills vi skulle splittras, men det skulle ju inte ske förrän efter ännu ett år. men det var vad jag trodde. sommaren efter femman bytte jagtill hagaskolan för att jag vart missnöjd med båda klasserna på min tidigare skola. än idag går jag kvar där.

2006:

nu börjar vi närma oss. 2006 var ett bra år. ja umgicks jämt med sharlee. iaf första början. sen var det marion och evelina, sen emma, och sen sharlee igen. bytte kompisar ofta. men det var också det året då jag var kär på riktigt första gången. jag och pojkvännen malcolm var tillsammans i ungefär 4 månader. sedan gjorde jag slut men visste inte varför. det vet jag inte än idag heller. men det var en underbar känsla. att få vara kär första gången.

2007:

så snygg var man då. jag började sjuan. känns som att jag var jätteliten men det var ju bara ett år sen. men ack så jag har förändrats. en liten fjortis som jämt hängde i granloholm med min lilla kusin som fyller 3 i sommar. men nu hänger jag där med vänner ist. var ett ganska ensamt år. fast jag hade ju sharlee... titt som tätt :) 2007 var också året då jag fann kärleken i tokio hotel. som jag tyvärr har glidit ifrån nu.

2008:

slutligen är vi här. det året vi lever i nu. det året då jag fann kärleken igen, dock mer seriöst denna gång, fast endå omoget. båda två haha. 2008 sommaren då jag inte gör annat än solar och sitter inne, umgås med vänner, väntar på resan till gbg, OCH framför allt väntar på att börja åttan. jag vill inte, jag kommer få dåliga betyg. jag är nervös. känns som om man kommer ta socialt självmord om man snackar med en viss person. jag bryr mig om vad andra tycker. måste sluta med det och känna efter själv. men det gör nog alla. bryr sig om för mycket vad andra tycker. innerst inne gör nog alla det fast man inte vågar erkänna. man kanske inte bryr sig om vad en viss person säger. men kanske vad någon annan säger.
2008. bästa sommaren hittils.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0